مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد
سرخط خبرها

گوگل به دنبال حذف کوکی ها

  • کد خبر: ۶۱۶۲۴
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
گوگل به دنبال حذف کوکی ها
اگر می‌بینید آگهی یک برند تجاری در هر وب سایتی که مراجعه می‌کنید نمایش داده می‌شود، تنها به دلیل هزینه هنگفت تبلیغاتی آن‌ها نیست. کوکی‌ها نیز اطلاعات شما را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند! گوگل اعلام کرده است مرمروگرش، کروم، تا چندی دیگر کوکی‌ها را بلاک می‌کند. اما اطلاعیه گوگل حواشی دیگری را در میان متخصصان دنیای مجازی به دنبال داشت.
نجفی | شهرآرانیوز - در سال‌های اخیر بحث حریم خصوصی و امنیت کاربران در فضای مجازی بسیار بالا گرفته است. افزایش کاربران دنیای مجازی و گستردگی و تنوع حجم رد پا‌هایی که ما از خود در فضای وب به جا می‌گذاریم باعث می‌شود هر فعال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی یا علمی به سهم خود از آن‌ها بهره برداری کند. تقریبا از زمانی که دنیای وب به صورت عمومی مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد کوکی‌های وب سایت‌های مختلف در حال ثبت و ضبط فعالیت‌های بازدیدکنندگان هستند. آن‌ها کد‌های برنامه نویسی هستند که مرورگر شما را شناسایی و به این ترتیب، تبلیغات را به سوی شما روانه می‌کنند.
 
اگر می‌بینید آگهی یک برند تجاری در هر وب سایتی که مراجعه می‌کنید نمایش داده می‌شود، تنها به دلیل هزینه هنگفت تبلیغاتی آن‌ها نیست. کوکی‌ها نیز اطلاعات شما را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند! کوکی‌های شخص ثالث این روز‌ها برای کاربران فضای مجازی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند، زیرا داده‌های زیادی را گردآوری می‌کنند. مرورگر‌هایی نظیر فایرفاکس و سافاری آن‌ها را به صورت پیش فرض بلاک می‌کنند تا شرکت‌های تبلیغاتی کمتر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. گوگل نیز اعلام کرده است به زودی به این پویش می‌پیوندد و کروم هم تا چندی دیگر دسترسی آن‌ها را قطع می‌کند. اما اطلاعیه گوگل حواشی دیگری را در میان متخصصان دنیای مجازی به دنبال داشت. گمانه زنی‌ها درباره اینکه گوگل چه الگوریتمی را جایگزین کوکی‌ها در مرورگر کروم خواهد کرد می‌تواند ساز و کار موتور‌های جست وجو و آینده دنیای تبلیغاتی مجازی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به نظر می‌رسد گوگل از تجربه و مدل ارایه شده توسط فیسبوک تا اندازه‌ای استفاده خواهد کرد. آن‌ها نیز همانند غول شبکه‌های اجتماعی اطلاعات افراد را به صورت انفرادی و انحصاری در اختیار آگهی دهندگان قرار نخواهند داد و تنها هدایت آگهی‌ها را به سوی گروه‌های کاربرانی که علایق مشترک دارند برعهده می‌گیرند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->